POSEŁ NA SEJM RP - OKRĘG 22

MENU

1,5 milarda złotych na inwestycje kolejowe na Podkarpaciu

Blisko 1,5 mld zł zapisano w Krajowym Programie Kolejowym na rozwój kolei w województwie podkarpackim. Inwestycje zwiększą możliwości kolei aglomeracyjnej, a mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do stolicy regionu. Realizacja zadań w ramach tzw. Magistrali Wschodniej lepiej połączy Rzeszów z innymi województwami. Modernizacja przejść granicznych ułatwi przewóz towarów pomiędzy Polską a wschodnimi sąsiadami.
Ważną inwestycją PKP PLK na Podkarpaciu jest modernizacji linii E30 na odcinku Kraków – Rzeszów. Na tej trasie pociągi mogą jechać 160 km/h, czas przejazdu już skrócił się o ponad godzinę, a podróżni mogą korzystać z nowych peronów z systemem informacji pasażerskiej. W latach 2016-2017 PLK zakończą modernizację linii E30 na odcinku Ropczyce – Sędziszów, a następnie – do 2018 r. podróżni zyskają jeszcze lepsze warunki podróży i korzystne połączenia na odcinku Rzeszów – granica państwa.
maps
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl

Szybciej na magistralach i liniach lokalnych

– Podróżni wygodniej pojadą m.in. pomiędzy Rzeszowem a Ocicami, na trasie Dębica – Padew, Boguchwała – Czudec, Jasło – Nowy Zagórz, oraz na linii E30 z Krakowa do Rzeszowa. Zmodernizowana stacja w Rzeszowie stworzy komfortowe warunki obsługi w stolicy województwa. Dzięki inwestycjom w ramach Magistrali Wschodniej, Podkarpacie zyska również dogodniejsze połączenia z miastami wojewódzkimi – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK

Dla mieszkańców województwa i podróżujących koleją w regionie efektem prac będzie skrócenie podróży i lepsza obsługa na stacjach i przystankach. O ok. 40 min skróci się czas przejazdów w relacjach Rzeszów – Krosno (z ok. 2h do ok. 1h 20 min). O ok. 25 min krócej będzie trwała podróż z Rzeszowa do Przemyśla. Dzięki rewitalizacji linii nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz o ok. 20 minut skróci się czas podróży pociągiem na trasie z Jasła do Nowego Zagórza. Najszybsze pociągi miedzy Rzeszowem i Krakowem pojadą ok. 1h 45 min (obecnie ponad 2h). Modernizacje sieci kolejowej i skrócenie czasu jazdy na odcinku Lublin – Stalowa Wola pozwolą na lepsze połączenie z Lublina do Rzeszowa – skrócenie podróży o ok. 20 min. Dzięki elektryfikacji odcinków Lublin – Stalowa Wola i Ocice – Rzeszów możliwa będzie jazda pociągiem elektrycznym.

Najważniejsze kolejowe projekty dla Podkarpacia

– Kolej na Podkarpaciu cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Inwestycje realizowane przez PKP PLK. wpłyną na atrakcyjność regionu, dając większe możliwości dla rozwoju gospodarki i korzystniejsze warunki dla rozwoju turystyki. Zmodernizowana i nowa infrastruktura kolejowa pozwoli na tworzenie realnej alternatywy dla samochodów i budowanie zintegrowanych centrów przesiadkowych – powiedział Witold Lechowski Wicewojewoda Podkarpacki.

Na terenie województwa podkarpackiego prace prowadzone będą na liniach kolejowych: Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew oraz Ocice – Rzeszów. Krajowy Program Kolejowy w województwie podkarpackim przewiduje na listach podstawowych realizację 12 projektów za prawie 1,5 mld zł. Ponadto lista rezerwowa obejmuje 7 pozycji za ponad 930 mln zł, co łącznie daje 19 projektów o wartości prawie 2,4 mld zł.

tekst: rynek-kolejowy.pl
Facebook
Twitter

Wydarzenia

Komisje Sejmowe

Prawo i sprawiedliwość

Wyszukiwanie

Archiwum

Archiwum
Przejdź do treści